Tekniska problem åtgärdade
På grund av tekniska störningar hade vi tidigare problem med uppdateringen av marknadskurser för våra strukturerade produkter och trackercertifikat - problemen är nu åtgärdade.
För årets andra kvartal erhöll Strivos depåkunder en återbäring av fondprovisioner på sammanlagt 15,9 miljoner kronor.
Strivo erbjuder handel i över tusen av Sveriges mest populära fonder till s.k. nettopris, vilket innebär att all fondprovision återbetalas till depåkunderna. I praktiken innebär det att våra depåkunder får en betydande rabatt på fondens ordinarie förvaltningsavgift jämfört med om de ägt motsvarande fond via en storbank eller nätmäklare som normalt sett behåller hela fondprovisionen själva.
I dagarna har Strivo betalat ut fondprovisioner avseende andra kvartalet på sammanlagt 15,9 miljoner kronor till alla depåkunder med fondinnehav.
Att flytta sina fonder från de traditionella storbankerna och nätmäklarna till vår plattform kan med andra ord innebära stora besparingar för dig som fondsparar. Förutom rabatterade fonder erbjuder vi även andra intressanta placeringsmöjligheter som du normalt sett inte hittar hos storbankerna. Alla placeringar som Strivo erbjuder är nettoprissatta och fria från tredjepartsersättningar.
Läs mer om vårt depåerbjudande här.
På grund av tekniska störningar hade vi tidigare problem med uppdateringen av marknadskurser för våra strukturerade produkter och trackercertifikat - problemen är nu åtgärdade.
Nu lanserar vi förbättrad funktionalitet i Strivo Online som gör det enklare att få en helhetsbild av din privatekonomi samt förenklar och digitaliserar internflyttar mellan dina konton.
Vi lanserar ett trackercertifikat med fokus på europeiska småbolag – ett attraktivt segment med potential för återhämtning.