Som ett led i vår ambition att tillhandahålla marknadsledande system för värdepappershandel, kommer Strivo att genomföra ett byte av depåsystem. I samband med detta gör vi även en uppgradering av BrokerWeb, som bland annat frikopplas från övriga system för att underlätta för framtida innovationer och utveckling samt öka hastighet och effektivitet. BrokerWeb stängs därför ner fredagen den 1 september 2023 kl. 20:00 och öppnas igen måndagen den 4 september 2023 kl. 08:00. Detta innebär att du inte kommer kunna använda BrokerWeb under denna period. Bytet av depåsystemet påverkar även depåinloggningen på vår hemsida.
Vad är nytt i BrokerWeb?
- Snabbare och effektivare: Med ny teknik kommer BrokerWeb att kunna erbjuda en snabbare och mer effektiv plattform, minimerar väntetid och maximerar produktivitet.
- Tydligare överblick: En renare och mer intuitiv design kommer att göra det enklare och snabbare att hitta det du söker.
- Responsiv design: Oavsett vilken enhet eller skärm du använder kommer BrokerWeb att anpassa sig för bästa möjliga upplevelse.
- Interaktiva grafer: Utforska historisk data för fonder och strukturerade placeringar genom interaktiva och mer detaljerade grafer.
- Fler filtreringsalternativ: Bättre filtreringsmöjligheter i fondlistan ger dig makten att snabbt hitta precis det du söker.
Vad kan upplevas som annorlunda fr.o.m. måndagen den 4 september i BrokerWeb?
- Uppdaterad layout som kan upplevas annorlunda, men behåller tidigare funktionalitet.
- Två funktioner har tagits bort på grund av låg användning: portföljgeneratorn (tillgänglig i rådgivningssystemet som t.ex. Clara) och provisionsbokföring.
- Beräkning av nettoinsättningar kommer inte vara färdigutvecklad till dag ett men vi arbetar intensivt för att färdigställa detta så fort som möjligt.
- Portföljrapporter kommer inte vara möjliga att generera från dag ett men vi arbetar intensivt för att färdigställa detta så fort som möjligt. Via kundsidan kommer ni dock fortfarande kunna ta ut kundrapporter. Om ni önskar generera rapporter med längre transaktionshistorik är ni välkomna att kontakta vår Kundsupport på telefon 08-458 22 30.
- Funktionen Analys under Depåer kommer inte vara färdigutvecklad till dag ett men vi arbetar intensivt för att färdigställa detta så fort som möjligt.
- Även vissa white label-lösningar kan komma att behöva mer tid för färdigställande.
Vad kan upplevas som annorlunda fr.o.m. måndagen den 4 september i depåinloggningen?
- Handel med ETF:er kommer tyvärr inte att fungera från dag ett. I stället kan kunden genomföra en sådan order via rådgivning alternativt genom att skriva ett meddelande i inloggat läge.
- Beräkning av nettoinsättningar kommer inte vara färdigutvecklad till dag ett men vi arbetar intensivt för att färdigställa detta så fort som möjligt.
- Portföljrapporter kommer inte vara möjliga att generera från dag ett, men vi arbetar intensivt för att färdigställa detta så fort som möjligt. Via kundsidan kommer man dock fortfarande kunna ta ut kundrapporter. Om ni önskar generera rapporter med längre transaktionshistorik är ni välkomna att kontakta vår Kundsupport på telefon 08-458 22 30.
Vi tror att dessa och kommande uppdateringar kommer att göra en stor skillnad i ditt dagliga arbete. Tack för att du väljer BrokerWeb och Strivo som din partner. Vi ser fram emot att fortsätta stödja dig i ditt arbete!